A Shishima stratégiai játék, de játszható próba szerencse alapon is. Nagyon rövid játék, alig igényel eszközöket és előkészület sem sok van vele. A lényeg, hogy a saját babuinkat az ellenfelet megelőzve egy sorba rakjuk.
A játékot Kenya nyugati részén játsszák a gyerekek. Homokba rajzolják a táblát és kupakokkal, kavicsokkal vagy gombokkal játszanak.
A Shisima szó jelentése, „a víz teste”, a játéktér közepén lévő víztócsára utal. Ezen keresztül szaladgálnak a bábuk, azaz a vízibolhák. A vízibolhák olyan sebességgel mozognak, hogy alig lehet őket szemmel követni, ahogyan a gyakorlott játékosok mozgatják a bábukat.
Eszközök
Kiinduló helyzetben a bábuk a kép szerinti elrendezés szerint vannak.
A játékosok felváltva mozgathatják a a bábuikat a vonalak mentén a következő üres helyre. A középpontba, a Shisimába bármikor bárki beléphet. Bábut átugrani nem lehet.
Az a játékos nyer, aki 3 bábuját egy sorba tudja állítani úgy, hogy az átmenjen a Shisimán.
Az ötlet forrása: Etnomatek 1
Kép forrása: https://thatafterschoollife.com/shisima.html